علی چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 02:47 ق.ظ نظرات ()
Image result for ‫پروتئین‬‎

پروتئین در بدن نقش اساسی بازی می کند.کمبود آن عوارض زیادی خصوصا بزای ورزشکاران دارد.در این مطلب شما را با نقش پروتئین و مواد غذایی دارای پروتئین آشنا می کنیم.به ادامه مطلب بروید.
با ما همراه باشید...
Image result for ‫پروتئین‬‎

پروتئین در بدن نقش اساسی بازی می کند.کمبود آن عوارض زیادی خصوصا بزای ورزشکاران دارد.در این مطلب شما را با نقش پروتئین و مواد غذایی دارای پروتئین آشنا می کنیم.به ادامه مطلب بروید.
با ما همراه باشید...
نقش پروتئین در بدن
پروتئین نقش های زیادی دارد که از مهم ترین آنها می توان به این موارد اشاره کرد
1-تقویت سیستم ایمنی
2-تقویت و رشد عضلات
3-بهبودتمرکز
4-آرامش در خواب
5-افزایش انرژی
6-و...
احتمالا فهمیده اید که وجود پروتئین کافی در بدن چقدر حیاتی است.حالا شما را با بهترین منابع پروتئین آشنا می کنم:
1-سویا. 52 گرم پروتئین در 100 گرم
2-گوشت. 20 تا30 گرم پروتئین در 100 گرم
3-تخم مرغ. 18 گرم پروتئین در 100 گرم
4-بروکلی
5-حبوبات
6-آجیل
7-لبنیات(ماست-شیر-کشک)
8-اسفناج
توجه:مقادیر ذکر شده در سه مورد اول تقریبی اند و با توجه به کیفیت و نوع محصول متغییراند.
همچنین لازم میدانم که بگویم میزان پروتئین در بیشتر پودرهای پروتئینی موجود بین 15 تا 35 گرم است.
نیاز روزانه بدن به پروتئین چقدر است؟
کودکان زیر 7 سال:10 گرم در روز
افراد 7 تا 13 سال: 25 گرم در روز
افراد 13 تا 21 سال:45 گرم در روز
افراد بالای 20 سال:55 گرم در روز
توجه داشته باشید که افرادی که ورزش می کنند می توانند تا 2 برابر میزان توصیه شده در بالا را مصرف نمایند.
روش دیگر محاسبه نیاز پروتئین به روش دقیق تر به این شکل است:
وزن بدن ضرب در نه دهم
مثلا اگر وزن شما 100 کیلو گرم است، نیاز روزانه بدن شما به پروتئین 90 گرم است.

(کپی با ذکر کامل منبع مجاز است)