علی جمعه 2 تیر 1396 02:16 ق.ظ نظرات ()

Image result for ‫خستگی حین ورزش‬‎
اگر منظم ورزش کرده باشید،ممکن است که در حین ورزش احساس خستگی نمایید.این شرایط واقعا آزار دهنده است و مسلما هیچ ورزشکاری دوست ندارد در این وضعیت نا مطلوب قرار گیرد.اما در پشت این مسئله،قضیه ای نهفته و من قصد دارم در این مطلب،آن را با شما در میان می گذارم.
از ادامه مطلب دردن کنید...


Image result for ‫خستگی حین ورزش‬‎
اگر منظم ورزش کرده باشید،ممکن است که در حین ورزش احساس خستگی نمایید.این شرایط واقعا آزار دهنده است و مسلما هیچ ورزشکاری دوست ندارد در این وضعیت نا مطلوب قرار گیرد.اما در پشت این مسئله،قضیه ای نهفته مه در این مطلب،آن را با شما در میان می گذارم.
از ادامه مطلب دردن کنید...

Image result for ‫خستگی حین ورزش‬‎
علت اصلی خستگی ورزشكاران در زمان انجام ورزش، ترشح اسید لاکتیک در عضلات است. آشامیدن آب یك ساعت پیش از ورزش و در هنگام ورزش تولید اسید لاكتیك را كاهش می‌دهد.

از آنجایی كه هرچه میزان تولید اسیدلاكتیك در بدن بیشتر شود فرد بیشتر احساس خستگی می‌كند لازم است ورزشكاران در هنگام ورزش آب بنوشند. همچنین مصرف كربوهیدرات‌ها كه باعث افزایش ذخایر گلیكوژنی بدن و تولید انرژی بیشتر در بدن می‌شود به كاهش تولید اسیدلاكتیك كمك می‌كند. كربوهیدارت‌ها در نان، بیسكویت، برنج، سیب زمینی و ماكارونی یافت می‌شود.

تغذیه در ورزش حرفه‌ای ازاهمیت بسیار بالایی برخوردار است، ورزشكاران‌  به خصوص نوجوانان باید از مواد پروتئینی به میزان كافی زیرنظر مربیان خود استفاده كنند. كمبود پروتئین در ورزشكاران باعث آتروفی (عضله سوزی) و به لاغر شدن ورزشكار و توان جسمی كمتر در هنگام ورزش منجر می‌شود. اما توجه داشته باشید که مصرف مواد پروتئینی قبل از انجام فعالیت ورزشی موجب تشنگی ورزشکار خواهد شد. پروتئین در موادغذایی نظیر گوشت، مرغ و لوبیا وجود دارد.   

ورزشكاران بخصوص كسانی كه بصورت حرفه‌ای به ورزش می‌پردازند باید مصرف چربی و پروتئین را در هنگام مسابقات كاهش دهند و بامشورت مربیان خود مواد كربوهیدراتی بیشتری استفاده كنند و در حین انجام فعالیت ورزشی به صورت جرعه جرعه و به دفعات آب مصرف کنند. نوشیدنی که در حین ورزش مصرف میشود بهتر است مقدار کمی (و نه خیلی زیاد) شیرین باشد.

(کپی با ذکر کامل منبع مجاز است)