علی شنبه 21 مرداد 1396 03:31 ق.ظ نظرات ()

  Image result for ‫ورزش‬‎
همه ی ما میدانیم که ورزش کردن برای ما مفید است و ارزش آن را دارد که برای آن, وقت بگذاریم.اما گاهی ممکن است که ما ورزش کنیم اما نه تنها از اثرات مفید آن بهره مند نشویم بلکه آسیب هم ببینیم. من در این پست میخواهم عوامل به وجود آورنده این شرایط را توضیح دهم. 
از ادامه مطلب دیدن کنید...
همه ی ما میدانیم که ورزش کردن برای ما مفید است و ارزش آن را دارد که برای آن, وقت بگذاریم.اما گاهی ممکن است که ما ورزش کنیم اما نه تنها از اثرات مفید آن بهره مند نشویم بلکه آسیب هم ببینیم. من در این پست میخواهم عوامل به وجود آورنده این شرایط را توضیح دهم. 
از ادامه مطلب دیدن کنید...

کم خوابی
حقیقت آن است که زمان اصلی ترمیم و تقویت بدن, هنگام خواب است نه ورزش.در نتیجه اگر شما به اندازه کافی نخوابید, ممکن است آسیب ببینید, چون به بدنتان فرصت بازسازی را نداده اید. نیاز به خواب برای افراد مختلف,متفاوت است و به عواملی همچون سن و میزان فعالیت در طول روز بستگی دارد.برای تشخیص اینکه به اندازه ی کافی خوابیده اید یا نه,باید به این نکته توجه کنید که آیا در طول روز احساس خواب آلودگی می کنید یا نه. اما گاهی ممکن است که شما ساعات زیادی را در طول روز بخوابید اما همچنان احساس خواب آلودگی داشته باشید که دلیل آن ممکن است پایین بودن کیفیت خواب باشد.محیطی که در آن می خوابید باید کاملا تاریک باشد.هنگام خواب از چراغ خواب استفاده نکنید.

تغذیه نامناسب
یکی دیگر از دشمنان ورزش تغذیه غیر اصولی است. شما به راحتی میتوانید با خوردن چند عدد چیپس یا شیرینی بعد از یک جلسه تمرین,اثرات مفید آن را از بین ببرید.روزانه ۵ تا ۸ وعده غذا بخورید و آجیل ها و میوه ها و لبنیات را جایگزین تنقلات مضر کنید.  شک نکنید که خوردن روزانه ۱۰ عدد بادام از یک عدد چیپس ارزان تر تمام میشود.

ورزش غیر اصولی
با غیر اصولی ورزش کردن به راحتی میتوانید به خودتان آسیب بزنید. گرم کردن در آغاز ورزش و سرد کردن بدن در پایان ورزش دو نمونه از اصول ورزش هستند.از دیگر اصول ورزش میتوان به انجام صحیح حرکات,وسایل ورزشی مناسب و به اندازه ی کافی فشار آوردن به بدن اشاره کرد.

(کپی با ذکر کامل منبع  مجاز است)