علی یکشنبه 22 مرداد 1396 02:47 ق.ظ نظرات ()

Image result for ‫بهترین مواد غذایی‬‎
در این پست میخواهم به بخش بسیار مهمی از زندگی یک ورزشکار بپردازم,یعنی تغذیه. در بحث تاثیر تغذیه در بین دانشمندان هیچگونه اختلاف نظری وجود ندارد و تاثیر مستقیم آن بر تمامی زندگی افراد, کاملا اثبات شده است.حال ممکن است این سوال برای ورزشکاران و حتی افراد غیر ورزشکار پیش بیاید که چه چیزی برای آنها مفید و چه چیزی مضر است؟ هدف از انتشار این پست,پاسخ به این سوال اساسی است.
از ادامه مطلب دیدن کنید...
در این پست میخواهم به بخش بسیار مهمی از زندگی یک ورزشکار بپردازم,یعنی تغذیه. در بحث تاثیر تغذیه در بین دانشمندان هیچگونه اختلاف نظری وجود ندارد و تاثیر مستقیم آن بر تمامی زندگی افراد, کاملا اثبات شده است.حال ممکن است این سوال برای ورزشکاران و حتی افراد غیر ورزشکار پیش بیاید که چه چیزی برای آنها مفید و چه چیزی مضر است؟ هدف از انتشار این پست,پاسخ به این سوال اساسی است.
از ادامه مطلب دیدن کنید...

من در این پست,بهترین مواد غذایی و در پست بعدی,بدترین مواد غذایی را برای ورزشکاران محترم مشخص میکنم.

لبنیات
متاسفانه وجود لبنیات در سفره های غذا,چه در وعده های اصلی و چه در وعده های غیر اصلی,کمتر دیده میشود,درحالی که این مواد,سرشار از مواد مغذی اند.در اینجا برای شما,برخی از محصولات لبنی و فواید آنها را آورده ام به این امید که اندکی بیشتر,آنها را مورد توجه قرار دهید:
شیر: تقویت استخوان ها-لاغری-خواب راحت (مخصوصا وقتی که قبل از خواب نوشیده شود)-سلامت قلب-رشد عضلات-کمک به رشد طبیعی در دوران نوجوانی و کودکی.
ماست: تقویت عضلات و استخوان ها-آرامش اعصاب-سلامت قلب و دستگاه گوارش(مخصوصا معده)-کمک به رشد طبیعی قد.
دوغ هم دارای خواصی مشابه شیر است, با این تفاوت که میزان خواص آن تقریبا نصف شیر است.
کشک: تقویت عضلات و استخوان ها-کمک به رشدطبیعی قد.

آجیل ها
متاسفانه آجیل ها هم جایگاه خاصی را در رژیم غذایی روزانه ما ندارند.اکثر آجیل ها سرشار از پروتیین اند.گردو برای مغز مفید است.بادام زمینی برای رشد عضلات بسیار مفید است و سایر آجیل ها دارای خواص مشترک و غیر مشترک اند.
خوردن روزانه ۱۰عدد از هریک از اعضای خانواده آجیل ها برای شما کافی است و نیاز روزانه شما را به مواد مغذی موجود در آن عضو تامین مینماید.

حبوبات
حبوبات هم سرشار از مواد مغذی مفید برای سلامتی اند.مصرف منظم حبوبات,حتما باید در رژیم غذایی روزانه افراد,خصوصا ورزشکاران ,جای گیرد.

میوه ها و سبزیجات
میوه ها وسبزیجات ,دارای انواع مواد مغذی و ویتامین ها هستند.از اینرو مصرف آنها برای پیشرفت در برنامه ورزشی و همچنین حفظ سلامتی,ضروری است.
(کپی با ذکر کامل منبع مجاز است)