علی یکشنبه 12 شهریور 1396 02:59 ق.ظ نظرات ()
Image result for ‫شیر خوراکی‬‎

شیر یک ماده مفید شناخته شده برای عموم مردم و همچنین ورزشکاران است.همه میدانند که مصرف روزانه ی شیر برای بدن سود آور است اما اخیرا دانشمندان در تحقیقات جدید خود،بر روی شیر و راه های افزایش جذب مواد و املاح موجود در شیر، به نتایج حائز اهمیتی رسیده اند که من در این پست،قصد دارم این نتایج جالب و البته مفید را با شما در میان بگذارم.
از ادامه مطلب دیدن کنید...
Image result for ‫شیر خوراکی‬‎
شیر یک ماده مفید شناخته شده برای عموم مردو و همچنین ورزشکاران است.همه میدانند که مصرف روزانه ی شیر برای بدن سود آور است امت تخیرا دانشمندان دذ تحقیقات جدید خود،بر روی شیر و راه های افزایش جذب مواد و املاح موجود در شیر، به نتایج حائز اهمیتی رسیده اند که من در این پست،قصد دارم این نتایج جالب و البته مفید را با شما در میان بگذارم.
از ادامه مطلب دیدن کنید...

اولین نتیجه ی جالب این تحقیق این است که اگر به همراه شیر،دارچین مصرف شود،جذب مواد موجود در شیر تا 10 برابر افزایش میابد.
نتیجه ی بعدی این است جذب کلسیم شیر کم چرب نسبت به شیر پرچرب بیشتر است.(وجود کلسیم برای سلامت قلب،استخوان ها،ماهیچه ها و همچنین تنظیم سوخت وساز بدن ضروری است)
نتیجه ی بعدی این است که بهترین روش مصرف شیر  به صورت ولرم(نه خیلی داغ و نه خیلی سرد)است تا جذب آن در بدن به بهترین صورت انجام گیرد.
نتیجه ی بعدی این تحقیق که قبلا هم ثابت شده بود این است که مصرف شیر قبل از خواب یکی از بهترین زمان هاست زیرا شیر به دلیل داشتن مقدار زیادی کلسیم و ویتامین های گروه ب(B) موجب آرامش عضلات و اعصاب میشود و نیز به این دلیل که دارای مقدار زیادی پروتئین است،یکی از بهترین مواد برای بازیابی عضلات میباشد.
از دیگر نتایج این تحقیق این است مصرف انواع شیرین کننده های مصنوعی از جمله قند و شکر و هر ماده ای که دارای دو ماده ذکر شده است از جمله کیک  وشیرینی،موجب کاهش جذب کلسیم شیر می گردد.
نتیجه ی بعدی این است که تامین بودن ویتامین د(D) بدن موجب افزایش جذب کلسیم شیر و هر ماده ای که دارای کلسیم است میشود.در نتیجه کمبود ویتامین د موجب اختلال در جذب کلسیم میشود.

اینها نتایج این تحقیق مفید بودند.حالا ممکن است که شما بخواهید که شیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید و با این سوال مواجه شوید که باید روزانه چقدر شیر بخورید؟
من شما را همراهی میکنم:
افراد زیر 7 سال روزانه 5 لیوان.افراد بین 7 تا 13 سال، 4 لیوان.افراد 14 تا 20 سال،3 لیوان،افراد 20 سال و بیشتر ، دسته کم یک لیوان.البته نیاز به کلسیم در افراد سیگاری،الکلی،افرادی که نوشابه یا ترشیجات مصرف میکنند و همچنین زنان باردار بیشتر است.
امیدوارم این پست برای شما مفید واقع شده باشد.
(کپی با ذکر کامل منبع مجاز است)