علی دوشنبه 3 مهر 1396 04:44 ق.ظ نظرات ()


Image result for ‫پروتئین ها‬‎

پروتئین ها شاید با ارزش ترین ماده خوراکی برای ورزشکاران باشند.متاسفانه دانش ما درباره این مواد چندان زیاد نیست و اکثر ما فقط میدانیم که برای رشد عضلات مفید اند.اما من در این پست میخواهم بطور تخصصی درباره این مواد توضیح دهم و اطلاعات شما را درباره این مواد به میزان قابل توجهی افزایش دهم.

از ادامه مطلب دیدن کنید...


Image result for ‫پروتئین ها‬‎

پروتئین ها شاید با ارزش ترین ماده خوراکی برای ورزشکاران باشند.متاسفانه دانش ما درباره این مواد چندان زیاد نیست و اکثر ما فقط میدانیم که برای رشد عضلات مفید اند.اما من در این پست میخواهم بطور تخصصی درباره این مواد توضیح دهم و اطلاعات شما را درباره این مواد به میزان قابل توجهی افزایش دهم.

از ادامه مطلب دیدن کنید...

در ابتدای کار باید بگویم که مواد دارای پروتئین به چهار بخش شامل:1-گوشت قرمز-2-گوشت مرغ و ماکیان-3-گوشت انواع ماهی ها-4-حبوبات و ریزمغذی ها هستند.

در میان انواع گوشت ها،گوشت ماهی دارای باکیفیت ترین گوشت و بهترین پروتئین است.پس از آن مرغ ها و ماکیان و در آخر گوشت قرمز دارای ارزش پروتوئینی است.

بطور کلی منابع حیوانی پروتئین دارای ارزش بیشتری نسب به منابع گیاهی پروتئین اند.

توصیه شده که در طول هفته دو وعده گوشت ماهی مصرف شود.شما ابتدا باید مواد غذایی دارای پروتئین را بشناسید و بدانید که هرکدام چه میزان پروتئین دارند،سپس آنها را در رژیم غذایی خود جای دهید.

منابع پروتئین شامل گوشت ماهی ها(25 گرم پروتئین در 100 گرم)-بادام زمینی(26 گرم پروتئین در 100 گرم)-تخم مرغ(16 گرم پروتئین با کیفیت بالا در 100 گرم یا دو عدد)-سویا(52 گرم پروتئین در 100 گرم)گوشت گاو و گوسفند(20 گرم پروتئین در 100 گرم)-شیر و ماست(3 تا 4 گرم در هر 100 میلی لیتر)هستند.از دیگر منابع پروتئینی میتوان به لوبیا،عدس،گوشت مرغ(مخصوصا ران) و ماکارونی اشاره کرد.

از حبوبات و آجیل ها به هیچ عنوان غافل نشوید چون برخی از آنها مثل گردو و بادام زمینی دارای امگا3 نیز هستند که برای عملکرد مغز مفید است.

همچنین برای به دست آوردن میزان نیاز بدن خود به پروتئین به صورت زیر عمل کنید:

وزن(کیلو گرم)ضرب در 0.9 تا 2(بسته به میزان فعالیت بدنی شما متفاوت است)

مثلا یک فرد 100 کیلو گرمی با فعالیت عادی که ورزش نمیکند،روزانه باید 90 گرم پروتئین به بدن خود برساند.

حال اگر این فرد بطور منظم و حرفه ای ورزش کند،نیاز او به پروتئین به 200 گرم در روز افزایش میابد.

امیدوارم این پست برای شما مفید بوده باشد.

(کپی با ذکر کامل منبع مجاز است)