علی یکشنبه 7 آبان 1396 03:23 ق.ظ نظرات ()

Image result for ‫کم تحرکی‬‎
امروزه زندگی بسیاری از مردم جهان رو به کم تحرکی می رود.با اینکه افراد کم تحرک اکثرا میدانند که کم تحرکی چه عوارض بدی دارد،اما روز به روز بر تعداد این افراد افزوده میشود،اما خوشبختانه در این میان افرادی هستند که وجدانشان از این بابت آزرده است و قصد دارند که این روال تنبلی و کم تحرکی را تغییر دهند و درواقع قصد بر لاغر شدن دارند.این پست برای این افراد است.پس اگر شما جزء این دسته از افراد هستید،این مطلب را از دست ندهید.
از ادامه مطلب دیدن کنید...

Image result for ‫کم تحرکی‬‎
امروزه زندگی بسیاری از مردم جهان رو به کم تحرکی می رود.با اینکه افراد کم تحرک اکثرا میدانند که کم تحرکی چه عوارض بدی دارد،اما روز به روز بر تعداد این افراد افزوده میشود،اما خوشبختانه در این میان افرادی هستند که وجدانشان از این بابت آزرده است و قصد دارند که این روال تنبلی و کم تحرکی را تغییر دهند و درواقع قصد بر لاغر شدن دارند.این پست برای این افراد است.پس اگر شما جزء این دسته از افراد هستید،این مطلب را از دست ندهید.
از ادامه مطلب دیدن کنید...
بطور کلی مهم ترین عوامل موثر برای لاغری شامل:ژنتیک،تحرک(ورزش اصولی و منظم)،تغذیه و استراحت وخواب هستند که در این مطلب تصمیم دارم این عوامل را توضیح دهم.
ژنتیک
متاسفانه این عامل اکتسابی نیست و ما نمیتوانیم در آن تغییر ایجاد کنیم.
ورزش و تحرک
 ورزش منظم عاملی بسیار مهم و تاثیر گذار است.برای کاهش وزن،حتما باید این عامل را در برنامه روزانه خود بگنجانید.وزش باعث افزایش کالری سوزی و در نتیجه کاهش وزن میشود.همچنین ورزش کردن باعث افزایش اعتماد بنفس،افزایش انگیزه،تقویت سیستم ایمنی،سلامت قلب و مغز و بهبود سلامت عمومی میشود.اما باید مراقب باشید که اصولی ورزش کنید و برنامه منظمی داشته باشید.
تغذیه
این عامل هم بسیار تاثیر گذار است.اگر تغذیه نامناسبی داشته باشید،مثلا غذاهای چرب زیادی مصرف کنید،غیر ممکن است که بتوانیدپیشرفت چشمگیری در برنامه لاغری خود داشته باشید.البته باید مراقب باشید که به خود گرسنگی را تحمیل نکنید چون باعث آسیب به عضلات میشود و چون عضلات بیشترین مصرف انرژی را دارند،در نتیجه آسیب دیدن و تحلیل آنها موجب کاهش کالری سوزی میشود.در آخر باید بگویم که میوه ها را اصلا فراموش نکنید.
استراحت و خواب
 کمبود  استراحت در برنامه ورزشی میتواند موجب تحلیل و کاهش حجم عضلات شود که به نوبه خود باعث کاهش کالری سوزی میگردد.همچنین تحقیقات ثابت کرده اند که کم خوابی موجب ترشح بیش از حد هورمون کورتیزول میشود.از عواقب افزایش هورمون کورتیزول در بدن میتوان به افزایش چربی دور شکم و تضعیف سیستم ایمنی اشاره نمود.