علی شنبه 11 آذر 1396 03:32 ق.ظ نظرات ()
Related image 
یکی از پرسش هایی که درمیان بدنسازان مبتدی و حتی نیمه حرفه ای ها مطرح است،این است که بدن ما واقعا در چه زمانی عضله سازی می کند؟ این پست برای پاسخ به این پرسش نوشته شده.در این پست بطور مفصل درباره این موضوع بحث خواهیم کرد.
از ادامه مطلب دیدن کنید...
Related image
یکی از پرسش هایی که درمیان بدنسازان مبتدی و حتی نیمه حرفه ای ها مطرح است،این است که بدن ما واقعا در چه زمانی عضله سازی می کند؟ این پست برای پاسخ به این پرسش نوشته شده.در این پست بطور مفصل درباره این موضوع بحث خواهیم کرد.

عده ای بر این باورند که عضله سازی در حین تمرین صورت می پذیرد در حالی که عده ی دیگری هم وجود دارند که مخالف ای نظریه اند و بر ای باورند که عضله سازی در هنگام استراحت و در روز های استراحت صورت می گیرد و حتی عده ی دیگری نیز وجود دارند که پای خود را فراتر از این موضوع گذاشته اند،این افراد بر این باورند که عضله سازی تنها در هنگام خواب صورت می گیرد.
البته نظریه های دیگری نیز وجود دارند مثل نظریه ی:{عضله سازی تا 6 ساعت پس از تمرین صورت می گیرد}
اما واقعیت چیست؟
تحقیقات متعددی درباره این موضوع مهم صورت گرفته و محققان با این تحقیقات توانستند به پاسخ محکم و قابل اعتمادی دست یابند.پاسخ این است که عضله سازی در زمان استراحت،روزهای استراحت و در هنگام خواب صورت میگیرد نه در هنگام تمرین.
در واقع در هنگام تمرین قضیه برعکس است و فیبر های عضلانی دچار پارگی نیز می شوند. و همین پارگی های میکروسکوپی عضلات را وادار می کند که به سرعت ترمیم شوند و قطر خود را زیاد کنند که افزایش قطر عضلات ،درواقع همان عضله سازی است که در هنگام استراحت و خواب صورت میگیرد.
البته عوامل مختلفی بر روی عضله سازی موثر است.عواملی مثل:کیفیت تمرین،شدت تمرین،مدت زمان تمرین،تعداد روز های تمرین در هفته،استرس،تغذیه،خواب،استمرار،ژنتیک و....

(کپی با ذکر کامل منبع مجاز است)