علی سه شنبه 26 دی 1396 03:17 ق.ظ نظرات ()

Image result for ‫ورزش‬‎
ورزش و فعالیت بدنی به چهار زیر مجموعه تقسیم میشود:1-استقامتی-2-قدرتی-3-تعادلی-4-انعطافی(انعطاف پذیری).بیشتر مردم تمایل دارند که بر روی یکی از چهار نوع فعالیت بدنی و ورزش های گفته شده بالا تمرکز کنند.
هرنوع با دیگری متفاوت است و ویژگی های خاص خودش را دارد و هرکس از هر چهار نوع استفاده کند، می تواند از مزایای بیشتری بهره ببرد.
ترکیب کردن همه ی این چهار نوع ورزش،علاوه بر اینکه احتمال خستگی و اصطلاحا_زده شدن_شما از ورزش را کاهش میدهد،می تواند باعث کاهش آسیب دیدگی شما شود.
برای آشنایی بیشتر با چهار نوع ورزش و فعالیت بدنی گفته شده،به ادامه مطلب بروید.
از ادامه مطلب دیدن کنید...

Image result for ‫ورزش‬‎
ورزش و فعالیت بدنی به چهار زیر مجموعه تقسیم میشود:1-استقامتی-2-قدرتی-3-تعادلی-4-انعطافی(انعطاف پذیری).بیشتر مردم تمایل دارند که بر روی یکی از چهار نوع فعالیت بدنی و ورزش های گفته شده بالا تمرکز کنند.
هرنوع با دیگری متفاوت است و ویژگی های خاص خودش را دارد و هرکس از هر چهار نوع استفاده کند، می تواند از مزایای بیشتری بهره ببرد.
ترکیب کردن همه ی این چهار نوع ورزش،علاوه بر اینکه احتمال خستگی و اصطلاحا_زده شدن_شما از ورزش را کاهش میدهد،می تواند باعث کاهش آسیب دیدگی شما شود.
برای آشنایی بیشتر با چهار نوع ورزش و فعالیت بدنی گفته شده،به ادامه مطلب بروید.
از ادامه مطلب دیدن کنید...

ورزش های استقامتی(هوازی)
ورزش های  استقامتی یا آیروبیک ورزش هایی اند که سرعا تنفس و ضربان قلب شما را افزایش میدهند.این ورزش ها موجب سلامت قلب،ریه ها و دستگاه گردش خون می شوند و موجب تناسب کلی در بدن می شوند.
ورزش های استقامتی باعث میشوند که شما بتوانید کارهای روزانه تان را راحت تر و با انرژی بیشتر انجام دهید.

ورزش های قدرتی
ورزش های قدرتی،عضلات شما را قوی تر می کنند.اینگونه ورزش ها هم به شما توانایی بیشتر برای انجام کارهای روزانه می دهند.کار های روزانه ای مثل بالا رفتن از پله و حمل وسایل منزل.این ورزش ها همچنین با نام های _تمرینات قدرتی_ و _تمرینات مقاومتی_ شناخته می شوند.

ورزش های تعادلی
این ورزش ها موجب پیشگیری از به هم خوردن تعادل و افتادن که مشکل مشترک بسیاری از بزرگسالان است میشوند.بسیاری از تمرینات قدرتی هم باعث افزایش تعادل شما خواهند شد.
تمرینات زیر،نمونه ای از تمرینات تعادلی اند:
1-ایستادن بر روی یک پا
2-ایستادن بر روی پاشنه پا و رفتن بر روی پنجه پا و برعکس
3-هنر رزمی تای چی (نوعی کونگ فو)

ورزش های انعطافی(انعطاف پذیری)
این ورزش ها باعث کش آمدن عضلات شما می شوند و به شما کمک می کنند تا بدنی انعطاف پذیر و نرم داشته باشید.داشتن بدنی انعطاف پذیر به شما این کمک را می کنند که بتوانید در ورزش های دیگر سریع تر پیشرفت کنید.کش آوردن ساعد،ران ها،ساق پا و ورزش یوگا نمونه هایی از این تمرینات اند.