علی شنبه 25 فروردین 1397 03:46 ب.ظ نظرات ()

Image result for ‫تغذیه‬‎
در پست قبلی درباره تغذیه و نقش آن در رسیدن به تناسب اندام صحبت کردم.در این پس می خواهم شما را با نکاتی درمورد تغذیه آشنا کنم که به نوعی ادامه ی نکات پست قبلی میباشد. این نکات میتوانند برای هرکسی و در هرسنی مفید باشند. توصیه می کنم این نکات را بخوانید و از آنها استفاده کنید حتی اگر ورزشکار نیستید.
از ادامه مطلب دیدن کنید...


Image result for ‫تغذیه‬‎
در پست قبلی درباره تغذیه و نقش آن در رسیدن به تناسب اندام صحبت کردم.در این پس می خواهم شما را با نکاتی درمورد تغذیه آشنا کنم که به نوعی ادامه ی نکات پست قبلی میباشد. این نکات میتوانند برای هرکسی و در هرسنی مفید باشند. توصیه می کنم این نکات را بخوانید و از آنها استفاده کنید حتی اگر ورزشکار نیستید.
از ادامه مطلب دیدن کنید...

در ابتدا باید بگویم که درست است که تغذیه در رسیدن به اندام ایده ال بسیار تاثیر گذار است اما همه چیز نیست.در واقع شما باید در کنار تغذیه ی اصولی به تمرین اصولی نیز بپردازید تا به تناسب اندام برسید.ورزشکارانی که تغذیه انها در هردوره متفاوت است باید توجه داشته باشند که بهتر است بطور ناگهانی برنامه تغذیه ای خود را یک روزه عوض نکنند و بهتر است برنامه جدید را به مرور جایگزین نمایند.
در پست قبلی با دلیل گفتم که بهتر است که وعده های غذایی خود را به 5 یا 6 قسمت تقسیم کنید.در ادامه توصیه میکنم که بیشترین کالری دریافتی باید از صبحانه و کمترین آن باید از آخرین وعده غذایی دریافت گردد.مثلا اگر در 5 وعده غذا میخورید بهتر است به شیوه زیر عمل کنید:
همانطور که میبینید، صبحانه بیشترین حجم و شام کم ترین حجم رادارد.

Image result for ‫تغذیه‬‎
مطلب مرتبط: ساخت مکمل خانگی
بهتر است که غذا را با آرامش بجوید تا دیرتر گرسنه شوید و همچنین به دستگاه گوارشتان کمتر فشار وارد شود.
در حین غذا خوردن چیزی ننوشید، چون اگر حین غذا خوردن نوشیدنی ای بنوشید، اسید معده رقیق شده و عمل گوارش کند میشود. اما حتما بین وعده های غذایی و نیز در طول تمرین ورزشی آب بنوشید. توصیه میکنم هنگامی که باشگاه میروید، نوشیدنی ای(ترجیحا) آب به همراه ببرید.به ازای هر ساعت تمرین، 2 تا 3 لیوان آب بنوشید.
افراد عادی روزانه باید حداقل 7 لیوان آب بنوشند.این میزان در ورزشکاران بیشتر است.ورزشکاران باید روزانه حداقل 10 لیوان آب بنوشند.البته نیاز به آب تحت تاثیر عواملی همچون دمای محیط و میزان تعریق متغیر است.هرچه هوا گرم تر باشد یا میزان تعریق بیشتر باشد،نیاز به آب بیشتر میشود.اگر زیاد عرق میکنید توصیه میکنم مقداری نمک به آب خود اضافه کنید تا یون های از دست رفته را جبران نمایید.البته مراقب باشید که آب ،شور نشود.
(کپی با ذکر کامل منبع، مجاز است)