علی یکشنبه 26 فروردین 1397 06:28 ب.ظ نظرات ()

Image result for nutrition
در پست قبلی نکات تغذیه ای مفیدی را برای شما بازگو کردم.در این پست که ادامه ی پست قبلی است، میخواهم نکات بیشتری را به شما بگویم.این نکات که عموما تغذیه ای هستند ، در صورتی که بصورت جدی به آنها پرداخته شود، میتوانند بسیار مفید واقع شوند.
از ادامه مطلب دیدن کنید...

Image result for nutrition
در پست قبلی نکات تغذیه ای مفیدی را برای شما بازگو کردم.در این پست که ادامه ی پست قبلی است، میخواهم نکات بیشتری را به شما بگویم.این نکات که عموما تغذیه ای هستند ، در صورتی که بصورت جدی به آنها پرداخته شود، میتوانند بسیار مفید واقع شوند.
از ادامه مطلب دیدن کنید...

تا جایی که امکان دارد، آب سرد ننوشید.حتی در حین ورزش کردن و زمانی که دمای بدن بالا رفته.در هر صورت، آب اگر به دمای بدن نرسد،جذب نمیشود.آبی را بنوشید که هم دمای اتاق باشد.در ضمن آب سرد به دندان ها و کبد آسیب میزند و می تواند موجب چرب شدن کبد شود و در هضم غذا اختلال ایجاد کند.
تغذیه ی قبل و بعد از تمرین را فراموش نکنید.اگر میخواهید تمرینات خود را شدیدتر کنید،بهتر است مصرف کربوهیدرات های دیر هضم را افزایش دهید(مثل سیب زمینی).البته در حین تمرینات سنگین باید استراحت و خواب نیز افزایش یابد.

Image result for nutrition
مطلب مرتبط: تغذیه و ورزش(1)
توصیه شده که در زمان های زیر آب بنوشید:
قبل از خواب:نوشیدن یک لیوان آب در این زمان موجب پیشگیری از سکته قلبی در حین خواب میشود.
بعد از خواب(ناشتا):نوشیدن دو لیوان آب در این زمان موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش میشود.علاوه بر این موجب شادابی پوست و بهبود روحیه میشود.
10 دقیقه قبل از غذا:نوشیدن یک لیوان آب در این زمان، موجب امادگی دستگاه گوارش و بهبود عملکرد آن میشود.
قبل از حمام:نوشیدن یک لیوان آب قبل از حمام موجب بهبود جریان خون میشود.
در واقع باید گفت که فعالیت تمام ارگان های بدن به آب وابسته است چون بیشتر بدن ما از آب تشکیل شده.
اگر نمیتوانید به مقدار توصیه شده در روز آب بخورید(در ورزشکاران حداقل 10 لیوان و افراد عادی حداقل7 لیوان)،میتوانید میوه های آب دار بخورید.مثل هندوانه،خربزه و... .
(کپی با ذکر کامل منبع،مجاز است)